44:35 Något som jag tycker att människor som inte vet mycket om hedendom/trolldom borde veta

Det här är svårt. Jag känner att ”jag kan ju inte tala för andra hedningars tro”.
Dessutom tycker jag det är svårt att avgränsa. Ska jag skriva om hedendom i stort eller om just min tro? Det finns så mycket jag skulle vilja säga att jag skulle kunna prata om det flera dagar i sträck.
Men okej; Jag väljer att berätta om bara mig personligen. Då skull jag vilja berätta att:

  • Jag är inte bokstavstroende
  • Jag bortser inte från vetenskap
  • Jag söker och omprövar
  • Jag ifrågasätter – både det ”andliga” och det ”vetenskapliga”

Istället för att skriva jättelångt kokade jag ner det så det blev väldigt kort. Det här var faktiskt det bästa jag kunde åstadkomma just nu. Jag har som sagt brottats länge med just det här inlägget.

Detta inlägg publicerades i 44 nyanser av häxkonst. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar